Wielokanałowość w polskim e-handlu

Wysoka konkurencja na rynku e-commerce sprawia, że internetowi przedsiębiorcy szukają coraz nowszych i ciekawszych pomysłów na promowanie swoich e-sklepów. Innowacyjne rozwiązania pomagają przekonać do siebie coraz bardziej wymagających e-klientów. Wraz z dynamicznym rozwojem handlu internetowego, użytkownicy coraz chętniej przenoszą się na zakupy do sieci, wybierając przy tym te e-sklepy, które oferują kompleksowe usługi na najwyższym poziomie.

Wielokanałowość to wykorzystanie jak największej liczby dróg dotarcia do klienta. Jeszcze niedawno był to z reguły sklep stacjonarny w połączeniu z równoległą sprzedażą w Internecie, jednak obecnie możliwości jest znacznie więcej – media społecznościowe, aplikacje, newsletter. Wszystko, co tylko przyjdzie ci do głowy może być użyte w strategii wielokanałowej, z której z sukcesem korzysta coraz więcej e-przedsiębiorców.

Stacjonarny i internetowy sklep
Posiadanie zarówno placówki stacjonarnej oraz internetowej jest rozwiązaniem wygodnym dla konsumenta. Podczas zakupów e-klienci mogą sami wybrać, jaki kanał ich interesuje i z którego chcą skorzystać. Posiadanie takiego wybory jest doceniane przez użytkowników, którzy mogą np. zamówić towar przez Internet a odebrać go w sklepie stacjonarnym. Co więcej, takie prowadzenie działalności wiąże się z większym dochodem dla przedsiębiorcy, ponieważ wielokanałowość zwiększa ruch w jego biznesie.

Social media
Obecnie media społecznościowe stanowią ogromny potencjał dla sklepów internetowych. Statystyczny użytkownik sieci, spędza na mediach społecznościowych około 1,5 godziny, co stanowi świetną okazję do zdobycia nowych klientów. Do najbardziej popularnych należy niezastąpiony Facebook, który funkcjonuje również jako świetne narządzie marketingowe. Aż 83% wszystkich sprzedawców w Polsce jest obecnych na tym portalu. Niedawno wprowadzono opcję „kup teraz”, które przekierowuje użytkownika z funpage’a sklepu na jego witrynę. Wielu sprzedawców korzysta również z Instagrama, gdzie w niebagatelny sposób można zaprezentować atrakcyjność i walory naszego towaru.

Opcja mobilna
Nie zapominaj o urządzeniach mobilnych, z których korzysta coraz więcej e-konsumentów. Dlatego warto zadbać o specjalną stronę mobilną, aplikację lub stronę responsywną. Obecnie coraz więcej e-sprzedawców oferuje swoim klientom dopasowaną do urządzeń przenośnych witrynę, co znacznie podwyższa komfort korzystania z takiej strony. Konsument mający tak szeroki wybór dokonania zakupów, będzie chętniej wracał do twojego sklepu.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 801 254 789

E-mail: kontakt@permedium.pl

Strona poświęcona płatnościom online, bezpieczeństwu transakcji w sieci oraz zakupom w Internecie.